Curenje ulja iz turbo-punjača

Masni i zauljeni tragova s vanjske strane turbo-punjača ukazuju na problem, naročito kada su popračeni sa oblacima plavog ili bijelog dima iz ispušne cijevi. Kako uzroci ovu problema mogu biti višestruki, prije poduzimanja određenih koraka potrebno je detaljno sagledati cijelu situaciju.

Što može uzrokovati uljaste tragove na turbo-punjaču?

Prvenstveno je potrebno ustanoviti porijektlo masnih tragova. Osim ulja, oni mogu biti uzrokovani povečanom količinom neizgorenog dizelskog goriva. Ovo se može dogoditi u ako jedan cilindar ne radi zbog nedostatka kompresije ili ako je injektor zaglavljen u otvorenom polozaju. Druga mogućnost je prodor rashladne tekućine zbog neispravne brtve glave ili pukotina unutar samog motora. No, kako ovi kvarovi uzrokuju i druge, mnogo izraženije smetnje u radu motora, teško će proći neopaženo.

Treći, ujedino i najizgledniji uzročnik masnih tragova na turbo-punjaču je motorno ulje. Opet, ovo može biti uzrokovano sa problemima unutar samog motora. Loše brtve ventila ce uzrokovati curenje ulja u cilindre, dok će pohabani cilindri ili neispravan odušak motora uzrokovati veliku količinu ulja na usisu. Oboje će uzrokovati uljne naslage na turbinskom odnosno kompresorskom dijelu turbo-punjača. 

Što uzrokuje curenje ulja unutar turbo-punjača?

Treba imati na umu da ulje može curiti i unutar samog turbo-punjača, što uzrokuje masne tragove i povišenu potrošnju ulja. Jezgra turbo-punjača koristi motorno ulje pod visokim pritiskom za podmazivanje i hlađenje. S obje strane osovine se nalaze posebni brtveni prsteni koji sprečavaju curenje ulja u kompresorski ili turbinski dio. S vremenom, ovi prsteni mogu izgubiti sposobnost brtvljenja kao posljedica habanja ili toplinskog opterećenja. Kada se to dogodi, ulje iz jezgre turbine počinje nekontrolirano ulaziti u turbinski ili kompresorski prostor. Kako so radi o sporom i postepeno procesu, skrivenom unutar samog turbo-punjača, vozači ga često ne primijete sve dok ne bude prekasno.

Koje su moguće posljedice?

Osim povišene potrošnje ulja i kozmetičkih nedostataka u vidu masnog i prljavog motornog prostora, curenje ulja unutar samog turbo-punjača može dovesti i do veoma ozbiljnih posljedica. Za početak, motor može ostati bez ulja i ‘zarivati’ uslijed iznenadnog i naglog rasta intenziteta curenja, budući da turbo-punjač za svoje podmazivanje koristi motorno ulje. Uz to, curenje ulja na kompresorskoja strani turbo-punjača kod dizel motora može dovesti do pojave iberturaže. Ovo je pojava gdje usisano ulje služi kao gorivo, što dovodi do nemogućnosti gašenja motora i njegovog neminovnog uništenja. U konačnici, čak i bez ovakvih ekstremnih posljedica, dugotrajno curenje ulja i njegovo sagorijevanje može dovesti do oštećenja osjetljivih komponenti ispušnog sustava, poput katalizatora ili DPF filtera.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *