Reparacija turbine

Reparacija turbine

Tvornička reparacija turbine

Turbine su u svom radu izložene visokim toplinskim i mehaničkim opterećenjima, što ih čini podložnima habanju i zamoru materijala. Budući da su u svojoj osnovi jednostavni uređaji, oni često mogu obavljati svoju funkciju čak i kada su u lošem stanju. U praksi, ovo znači da vozač možda neće primjetiti da je turbo-punjač pred umorom sve dok ne bude prekasno. Kako raspad turbo-punjača može imati katastrofalne posljedice za cijeli motor, potrebno ga je zamijeniti već kod pojave prvih simptoma.

Prednosti repariranih turbina
Kada dođe vrijeme zamjene, vlasnici automobila su suočeni sa nedoumicama. Visoka cijena novog turbo-punjača često popravak čini ekonomski neopravdanim, naročito kada je u pitanju stariji automobil. S druge strane, izloženost zahtjevnim uvjetima rada čini nabavku rabljenog turbo-punjača vrlo rizičnom. Srećom za vlasnike automobila, postoji treća opcija u vidu reparacije dotrajale turbine. Riječ je o specijaliziranom postupku, u kojem se samo dotrajali dijelovi mijenjaju novima, dok se preostali iznova upotrebljavaju. Ovo omogućava povratak tvorničkih performansi uz značajne financijske uštede. Postupak reparacije zahtjeva posebne alate, znanje i opsežno iskustvo.

Kako se tvornički reparira turbina?
Svaka reparacija počinje sa rastavljanjem i detaljnim čišćenjem svih komponenti. Postupak počinje sa skidanjem turbinskog i kompresorskog kućišta, te se nastavlja sa demontažom lopatica, ležajeva, osovine i ostalih dijelova koji se nalaze u jezgri turbo-punjača.

Nakon čišćenja se pristupa detaljnom pregledu svih dijelova. Ovo je vrlo važan korak, jer se na temelju ove analize odlučuje koje je komponente potrebno zamijeniti. Uz to, precizna analiza oštećenih dijelova može ukazati na razne vanjske čimbenike koji su doveli do kvara turbine.

Svi potrošni dijelovi, poput brtvila i ležajeva, kao i oni oštećeni, se mijenjaju novima. Ugradnja novih dijelova i konačno sastavljanje turbinskog sklopa zahtjeva stručnost i pedantnost. Obzirom na visoku preciznost i uske tolerancije unutar ovog sklopa, svako odstupanje može dovesti do kasnijeg kvara u radu.

Nakon sastavljanja, turbinu je potrebno balansirati. Unatoč visokoj preciznosti kojom su svi dijelovi napravljeni, i dalje postoje mogućnost prekomjernih vibracija, koje mogu dovesti do raspada turbine. Kako bi se osiguralo da se to ne dogodi, cijeli sklop se podvrgava provjeri i balansiranju na posebnom uređaju.

Mnogi noviji automobili koriste turbo-punjače promjenjive geometrije, kod kojih se geometrija turbinskog dijela prilagođava uz pomoć posebnog mehanizma kojim upravlja vakuumski ventil. Ovo omogućava bolju iskoristivost pred-nabijanja i lakše prilagođavanje zahtjevima vožnje. Kod takvih turbina se nakon sastavljanja radi kalibracija vakuumskog ventila.

Reparacija turbine
Reparacija turbine